torstai 9. marraskuuta 2017

Naisten aakkoset: W


W oli yksi helpoimpia kirjaimia Naisten aakkosiin. Kysymykset, jotka varmaan kaikki blogiani seuraavat jo muistavat:
  1. Kuka on suosikkikirjailijasi?
  2. Muutakin kulttuuria on olemassa kuin kirjallisuutta. Kuka nainen joltakin muulta kulttuurin alalta on suosikkejasi?
  3. Kaksi vaihtoehtoista kysymystä (voit tietysti vastata molempiin, jos haluat): a) Kehen kulttuurin edustajaan haluaisit tutustua paremmin? b) Kenet suursuosikkisi haluaisit nostaa esille? Tässä myös muut alueet kuin kulttuuri käyvät.
Ne 'helpot' vastaukset:
  1. Wisława Szymborska. Szymborska on ehdoton suosikkirunoilijani. Ilman Nobel-palkintoaan hän olisi saattanut jäädä Suomessa huomaamattomaksi. Nyt tunnen monta ihmistä, joiden rakkain runoilija hän on. Olen kirjoittanut hänen runoistaan nobelistisarjassani.
  2. Martta Wendelin. Hänen iki-ihanat korttinsa ja satukuvituksensa!
  3. a) Virginia Woolf. Olen lukenut Woolfilta vain Mrs. Dallowayn. Muutakin haluaisin lukea, mutta on toistaiseksi jäänyt aikomukseksi.
Aiemmin olen kirjoittanut seuraavasti: 
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTU, V.

13 kommenttia:

  1. hyvät W:et, mulla hyllyssä kaikki Virginia Woolfin kirjat, muutakin hänestä, en kyllästy. Fay Weldon liinnostava, hän on kirjoittanut myös kirjan kirjailija Rebecca Westistä.

    Kun ruattii osaat ja lukenut Mrs. Dallowayn niin kysy kirjastosta tätä kirjaa:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2014/11/promenader-i-virginia-woolfs-london_4.html

    VastaaPoista
  2. (tai osta jos olet Lontooseen menossa:
    https://www.adlibris.com/fi/kirja/promenader-i-virginia-woolfs-london-9789173537025

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole Lontoon matkaa ihan lähitulevaisuudessa tiedossa, mutta kiitos hienosta vinkistä.

      Poista
    2. Nojatuolimatkustelukin on joskus mukavaa.

      Poista
  3. Wendelinin kuvitukset ja kortit ovat kyllä ihania. Muutama vuosi sitten näin Hämeenlinnan taidemuseossa hänen töittensä näyttelyn, oli hieno käynti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulukortteja ei osaa edes ajatella liittämättä niitä Martta Wendeliniin.

      Poista
  4. Woolf saattaa olla minunkin listallani, kunhan tänne asti pääsen. Mrs. Dalloway on minulla vahvasti tyrkyllä Helmet-haasteen yhdenpäivänromaaniksi, ja toivottavasti ehdin sen tässä loppuvuoden aikana lukemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin Mrs. Dallowayn englanniksi ja se oli aika hankala. Suomeksi varmaan helpompi lukea.

      Poista
  5. Sinullahan kohta aakkoset jo loppuvat :) W on tosiaan helppo, nimiä ei tarvitse juuri kaivella, pikemminkin valita monista hyvistä.

    Martta Wendelinin kuvat on aivan ihania, minullakin hän oli jo M:ssä. Ja Woolfia minäkin olen lukenut liian vähän, tulee ehkä listalleni samaan tapaan kuin sinulla. Ja Wisława Szymborskaan olisi varmasti paikallaan tutustua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aakkosissa loppusuoralla, mutta tästä eteenpäin kirjaimet ovat vaikeita.

      Poista
  6. Wendelin on kyllä ehdoton tähän kirjaimeen. Minä olen vielä T-kirjaimessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on nytkin joulukalenteri, jossa on Wendelinin kuvia.

      Poista

Olisi mukava kuulla, mitä mieltä olet.